Kemalangan yang tidak diduga
Tuesday, July 1, 2008
Seperti biasa hari ini aku menjalani rutin harian aku jam 3.30 petang, menghantar Amira ke sekolah agama seterusnya menunggu Amir balik dari sekolah agama jam 4.15 petang. Tempat menunggu aku ialah di luar kawasan sekolah berhampiran dengan gerai bergerak yang menjual air, dan keropok lekor. Selalunya sambil menunggu Amir aku akan pekena sebungkus keropok lekor ataupun jambu.

Hari ini, Amir pulang agak lewat. Mungkin dia tidak perasan sebab hari ini mama dia pandu kereta Nissan untuk menjemputnya. Kancil dah tersadai kat bengkel. Minta pomen betulkan apa yang patut. Lagipun big bos nak menayang kereta baru. Bagi peluang kat dia la.

Sedang aku leka makan jambu sambil melihat-lihat Amir tiba-tiba aku dikejutkan dengan bunyi dentuman yang sangat kuat. Masyaallah... bila aku toleh ke belakang rupa-rupa detuman itu datangnya dari kancil yang menghentam sebuah motor. Kesian kakak tu, bumper kereta kancilnya habis remuk. Motor budak tu pulak terselit bawah kereta kancil tersebut.

Mulalah aku teringatkan kereta kancil aku. Kalaulah kemalangan itu berlaku atas aku.... macamana la agaknya.


Dua keping gambar yang sempat aku rakamkan.


Moral dari peristiwa ini, aku perlu membawa pengenalan diri walau kemana aku pergi. Manalah tahu kalau terjadi perkara yang tidak diduga begini...
 
posted by Rozita bt. Paiman at Tuesday, July 01, 2008 | Permalink


6 Comments:


At June 30, 2008 at 4:37 PM, Blogger azlanlin

Apa-apa pun alert dan pick-up amat penting. Kekadang org pompuan, selalunya tekan minyak lagi..kalu dah kelam-kabut... kata nenek aku la... wakakakkaka

 

At July 2, 2008 at 11:12 PM, Blogger Sharifah Hassan

Salam,

saja nak citer masa aku ke rumah ko ari tu....aku tak bawa lesen n i.c.!!!

tukar handbag punya pasal...

Kalaulah....

 

At July 3, 2008 at 5:10 PM, Blogger unclecharm

Kita kena bersedia kiranya berlaku kemalangan. Zaman sekarang...susah org nak tlg jika berlaku kemalangan. Jika ada, kita seharusnya memberi pujian kpd meraka yg sanggup membantu. Apa yg berlaku pd di aku 3 minggu lepas , x de sorang pon nak tolong. Jatuh motor (bukan rempit) depan org ramai. Mereka pandang aje....

Moral : Bersedia sebarang kemungkinan dan hidupkan kembali zaman 'Kejiranan'

 

At July 6, 2008 at 10:03 AM, Blogger Rozita bt. Paiman

To azlanlin... Amboi sedapnya mengata org pompuan... Lelaki pun apa kurangnya, kalau eksiden lbh teruk lagi. Kalau lelaki hebat ttn takan eksiden punya....

 

At July 6, 2008 at 10:11 AM, Blogger Rozita bt. Paiman

To ultraman.... Kesiannya hang. Bagi aku, sebelum nie aku dah pernah terlibat dgn dua kali kemalangan... Ramai yg dtg tolong, tapi yang datang tu semuanya lelaki. Siap nak tolong keluarkan aku dari dalam kereta lagi. Nak tak nak terpaksa la aku hulurkan tgn. Masa tu kereta aku masuk longkang. Lepas tlg depa semua dok pegang hp, kononnya nak bantu tel kereta tunda. Haprak punya jantan.... Namun begitu ada juga lelaki yg baik ati, tak semua la yg jahat.... Hahaha...

 

At July 6, 2008 at 10:13 AM, Blogger Rozita bt. Paiman

To sharifah... sharifah.... sharifah... jangan di buat lagi benda macam tu...

Kalaulah.... macamana?