Bertukar Wajah
Sunday, April 13, 2008
Hampir dua minggu aku dok memperbaiki weblog aku ni. Dulu berlatarkan warna coklat dan hanya 2 column tapi kini aku menggunakan latar warna biru yang mempunyai 3 column. Mak oi boleh tahan jugak prosesnya. Kalu tak sabar mau je aku tinggalkan. Tapi syok jugak bila berjaya menyelesaikan masalah yang agak rumit. Di samping dapat ilmu baru. Rasa dah 3 kali aku tukar2 template blog nie. Masa yang pertama bila aku godak macam2 yang jadi. Malas nak layan aku buang aje template tu. Kali yang kedua aku dah selesai siapkan tapi disebabkan kebaikan hubby yang tak dapat nak disangkal. Abis semuanya. Terpaksalah aku upload balik template yang baru. Nie tah bila lagi la aku nak siapkan.

Template nie aku dapat bila aku search kat google. Nie la satu2nya template yang berjaya menambat ati aku. Yang lain tu tak masuk ati langsung. Namun apa yang rumitnya ialah bila aku upload template ni perubahan tak boleh nak dibuat coz ia dah tak ade layout lagi. Perkataan layout dah ditukar kepada template. Terpaksalah aku godak dengan menggunakan html. Mana la aku pernah belajar tentang skrip. Nak kena baca skrip. Kalu nak tukar pun kena guna skrip. Sampaikan nak masukkan gambar pun kena guna skrip html.


Tapi tak pe aku dapat jugak ilmu baru. Dari aku yang tak paham tentang apa itu skrip dah mula paham tapi tak la hebat sangat. Masih dalam proses pembelajaran.

Harapan aku,
weblog aku dapat dikemaskini.

 
posted by Rozita bt. Paiman at Sunday, April 13, 2008 | Permalink


12 Comments:


At April 15, 2008 at 3:55 AM, Blogger Pak Ngah:

:: salam... wow... dah ada rumah baru... cantik bergaya... TAHNIAH...!!!

:: cikgu2 memang sibuk... tapi dalam kesibukan cikgu pun... jika dapat diselit2 sikit dgn cerita2 di sekolah ke... cerita2 di kluang ke... atau apa2 je le... best jugak rasanya... tak gitu MAK TAM...?

 

At April 21, 2008 at 2:49 PM, Blogger Sharifah Hassan

Salam,

tahniah...

Cantik la dan lebih mengancam...
pastinya saya juga menantikan kisah-kisah terbaru dari Kluang!
tak gitu Pak Ngah?

 

At April 21, 2008 at 4:51 PM, Blogger muadzlife

heehehhe..lepas ni buleh le ajo2 saya sket hehehehe

tahniah :)

 

At April 23, 2008 at 8:01 AM, Blogger Jie

tahniah..sy sendiri pun malas nk guna template classic mcm ni sbb sidebar kena guna skrip tk mcm beta template yg add new elements je...

 

At April 24, 2008 at 11:29 AM, Blogger silversarina

salam kenal,

cantik weblog ni.. cool !!

 

At April 27, 2008 at 1:21 AM, Blogger Rozita bt. Paiman

To PakNgah...
Terima kasih...
Tukar rumah supaya dapat suasana baru.
Cerita-cerita akan menyusul kemudian. Insyaallah.

 

At April 27, 2008 at 1:29 AM, Blogger Rozita bt. Paiman

To Sharifah Hassan
Terima kasih....
Cerita-cerita dari Kluang akan menyusul kemudian. Tunggu...

 

At April 27, 2008 at 1:31 AM, Blogger Rozita bt. Paiman

To muadzlife
Salam perkenalan.
Tak jadi masalah kalau nak belajar tapi saya pun sedang belajar. Kita sama-sama belajar la.

 

At April 27, 2008 at 1:32 AM, Blogger Rozita bt. Paiman

To Arsaili
Terima kasih sudi mengunjung.

 

At April 27, 2008 at 1:34 AM, Blogger Rozita bt. Paiman

To jie
Terima kasih sudi mengunjung...
Bab-bab godak menggodak ni saya mmg cukup minat. Nak buat mcmana dah keturunan agaknya.

 

At April 27, 2008 at 1:36 AM, Blogger Rozita bt. Paiman

To silversarina
Terima kasih sudi kunjungi blog ini. Semoga perkenalan boleh berlanjutan.