Yang Mana Satu Pilihan Hati
Monday, September 10, 2007
Pabila menjelang Ramadan mulalah berkira2 tentang persiapan hari raya. Harapanku agar sambutan hari raya tahun ini akan lebih bermakna dari tahun2 sebelumnya.

Aku mula berkira2 untuk membuat kuih raya bersama anak2ku. Perkara pertama yang perlu disediakan ialah alatan untuk aku menghasilkan kuih raya. Sebelum ini aku tidak pernah membuat kuih raya. Beraya dengan kuih "tunjuk" aje la katakan...

Aku tidak pernah terfikir untuk membeli oven atau microwave..... Kini aku dalam delima antara oven atau microwave..... Aku mula membuat survey yang mana lebih sesuai dibeli. Seorg demi seorg rakanku menjadi mangsa untuk aku bertanya. Walauapapun pandangan dan pendapat mereka keputusan tetap ditanganku.

Aku juga telah mendapatkan maklumat dari internet:


A
microwave oven, or microwave, is a kitchen appliance employing microwave radiation primarily to cook or heat food.

An oven is an enclosed compartment for heating, baking or drying.

Salam Ramadan......
 
posted by Rozita bt. Paiman at Monday, September 10, 2007 | Permalink


2 Comments:


At September 12, 2007 at 12:23 AM, Blogger Pak Ngah:

:: setiap satu ada kelebihannya... dan dengan memiliki kedua2nya... akan banyak membantu meringankan tugas... selain dari menambah bilangan koleksi...

 

At September 19, 2007 at 2:26 PM, Blogger azlanlin

Akhirnya tertunai jua "HASRAT HATI".
Cornell jadi pilihan hati...
Walau oven, semuanya menjadi..
Mungkin thn ni tak tunjuk lagi..